A1-verklaring gratis aanvragen via TWinternet

U kunt gemakkelijk online een A1-verklaring/certificate of coverage aanvragen via TWinternet. Dit kost niets. Er zijn bedrijven die aanbieden de A1-verklaring voor u aan te vragen. Zij vragen daarvoor geld. Dat is niet nodig. Vraag de A1-verklaring altijd bij ons aan. 

Vraag een A1-verklaring aan

Vraag een A1-verklaring aan via TWinternet. Hiervoor heeft u een TWinternet-account en eHerkenning nodig.

Aanvragen via TWinternet kan alleen als uw bedrijf in Nederland gevestigd is.

Is uw bedrijf buiten Nederland gevestigd? Dan kunt u een aanvraag op papier doen.

Aanvraag op papier

Kunt u niet via TWinternet aanvragen? Download het formulier en vul het formulier in. U kunt dit per post aan ons toesturen.

  1. Bijzondere situaties

    Kijk voordat u een A1-verklaring aanvraagt of er een bijzondere situatie voor uw werknemer of bedrijf geldt.

  2. Machtigingen voor aanvragen A1-verklaring

    Voor het aanvragen van een A1-verklaring in TWinternet heeft u eHerkenning nodig. Heeft u medewerkers die zijn gemachtigd om een A1-verklaring aan te vragen? Dan regelt u de machtiging voor uw medewerkers bij een leverancier van eHerkenning.

    Zelf machtigingen beheren

    Ook kunt u zelf machtigingen aanvragen en wijzigen in de online beheermodule van uw leverancier eHerkenning. Dan regelt u, of de beheerder van uw organisatie, wie voor TWinternet gemachtigd moet worden. Vraag uw leverancier naar de mogelijkheden.

    U heeft een intermediair

    Machtigingen voor externe partijen (bijvoorbeeld intermediairs) regelt u met uw eHerkenning leverancier. Dit heet ketenmachtiging.

  3. Aanvraag met spoed behandelen

    Heeft u nog geen A1-verklaring ontvangen en mag uw werknemer daarom niet beginnen met werken? In de meeste landen vinden de controlerende instanties ook een kopie van de aanvraag voor een A1-verklaring voldoende.

    Gaan ze hier niet mee akkoord? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we of we uw aanvraag met spoed kunnen behandelen.

Vraag een account bij ons aan, zodat u met TWinternet kunt werken. U kunt alleen een account aanvragen als uw bedrijf in Nederland gevestigd is.

Bij de aanvraag heeft u nodig:

  • het KVK-nummer, en
  • uw vestigingsnummer in het Handelsregister, en
  • uw loonheffingennummer

U krijgt een e-mail van ons als uw account is geregeld.

U heeft nog geen eHerkenning (niveau EH3)

Om in te kunnen loggen op uw TWinternet-account heeft u eHerkenning nodig (niveau EH3). Dit kunt u aanvragen bij een door de overheid erkende leverancier. Deze leveranciers voldoen aan de eisen van de Rijksoverheid. Alleen zij mogen eHerkenning leveren.

Op de website eHerkenning.nl vindt u een stappenplan voor de aanvraag van eHerkenning.

Heeft u nog vragen over TWinternet? Wij hebben de veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet.