Vrijwillige storting

Heeft u meer zorg nodig dan u uit uw budget kunt betalen? Dan kunt u het budget zelf aanvullen met een vrijwillige storting. U mag alleen een vrijwillige storting doen als u een budgettekort heeft of als u verwacht een tekort te krijgen.

U kunt een bedrag overmaken naar:

NL10 RABO 0317 3353 75
op naam van SVB PGB

Vermeld bij uw storting:

  • VWS
  • uw klantnummer
  • de naam van de budgethouder

Let op! U kunt dit rekeningnummer niet gebruiken als u over bent naar het PGB Portaal.

Als uw vrijwillige storting is verwerkt, dan kunt u het bedrag zien in Mijn PGB. We betalen de duurdere of extra zorg dan uit uw vrijwillige storting. Let op:

  • U krijgt geen rente over het gestorte bedrag
  • Op verzoek van de Belastingdienst geven wij door welk bedrag er is gestort
  • Staat er nog een bedrag van uw vrijwillige storting open op 31 december? Dan geldt dit bedrag voor de inkomstenbelasting als een vordering voor box 3 (sparen en beleggen). U moet dit zelf opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting

Werkt u in het PGB Portaal? En is er onvoldoende budget om de zorgverlener te betalen? Dan kunt u een bedrag bijstorten. Lees hieronder hoe u dit doet.

  1. Digitale declaratie

    Na het invullen van de digitale declaratie verschijnt een melding over het budgettekort. In de melding staat een betaallink van iDEAL. Via deze link kunt u meteen bijstorten.

  2. Declaratie per post

    Wacht tot u van ons een brief met een betalingskenmerk ontvangt. U kunt geen geld bijstorten zonder dit betalingskenmerk. Let op: gebruik het rekeningnummer uit de brief.

  3. Vast bedrag per maand

    Open in het portaal uw declaratieoverzicht. Kies het maandbedrag dat niet kan worden uitbetaald. U krijgt dan een melding met een betaallink van iDEAL. Via deze link kunt u meteen bijstorten. Lukt dit niet digitaal? Wacht dan tot u van ons een brief ontvangt met een betalingskenmerk. U kunt geen geld bijstorten zonder dit betalingskenmerk. Let op: gebruik het rekeningnummer uit de brief.