Een zorgverlener ziek- of beter melden

Is uw zorgverlener ziek? Of gaat uw zorgverlener weer aan het werk? Laat dit ons zo snel mogelijk weten. Zo kunnen we alles op tijd regelen. En voorkomt u dat u geen vergoeding krijgt voor het loon dat u aan uw zieke zorgverlener betaalt.

Geef daarom altijd binnen 1 werkdag aan ons door als uw zorgverlener:

  • ziek is
  • weer beter is
  • minder gaat werken door ziekte
  • weer uren gaat opbouwen

Geef de melding binnen 1 werkdag aan ons door via Mijn PGB, stuur een WhatsApp-bericht naar 06 201 809 30 of bel 030 264 82 00. U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.

Na de melding ontvangt u van ons een brief met alle informatie die u nodig heeft.

De volgende gegevens hebben wij van u nodig:

  • de naam en het burgerservicenummer ( BSN) van uw zorgverlener
  • de datum waarop uw zorgverlener zich ziek heeft gemeld
  • het adres waar uw zorgverlener tijdens de ziekte verblijft
  • of uw zorgverlener helemaal of gedeeltelijk ziek is
  • of de ziekte het gevolg is van een zwangerschap

Heeft u met uw zorgverlener een arbeidsovereenkomst voor 4 dagen of meer per week? Geef dan ook door of:

  • uw zorgverlener in het verleden voor deze ziekte een uitkering heeft gehad volgens de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen ( WIA). Vraag dit aan uw zorgverlener
  • u een no-riskpolis van UWV heeft voor deze zorgverlener

Geef de betermelding pas door op de dag dat de zorgverlener weer aan het werk gaat. Doet u dit eerder dan kunnen we de betermelding niet verwerken.

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • de naam en burgerservicenummer ( BSN) van uw zorgverlener
  • de datum waarop uw zorgverlener weer is gaan werken
  • als uw zorgverlener gedeeltelijk aan de slag gaat: hoeveel uur uw zorgverlener weer gaat werken