Declareren bij een PGB van de zorgverzekeraar

Heeft u een Persoonsgebonden budget (PGB) van de zorgverzekeraar? En doen wij de salarisadministratie voor u? Dan kunt u de declaraties voor uw zorgverleners naar ons opsturen via Mijn PGB of per post.

Doen wij geen salarisadministratie voor u? Stuur uw declaraties dan naar uw zorgverzekeraar.

Als wij de salarisadministratie voor u doen, hoeft u geen geld voor te schieten om uw zorgverlener te betalen.

Declareren gaat zo:

  • Zorg ervoor dat uw declaraties vóór de 10e van de maand bij ons binnen zijn. In januari en december moeten de declaraties eerder in de maand bij ons binnen zijn. Wij sturen u daar een bericht over
  • Wij sturen de declaraties naar uw zorgverzekeraar
  • Heeft de zorgverzekeraar de declaraties goedgekeurd? Dan betalen wij uw zorgverlener een nettoloon uit. Wij betalen de belasting en premies over het loon of de vergoeding van uw zorgverlener aan de Belastingdienst.
  • Wij sturen u de loonstroken

Ontvangen wij uw declaratie op of na de 10e van de maand? Dan betalen wij uw zorgverlener een maand later.

  • Ontvangt u loonstroken? Dan wil dat nog niet zeggen dat uw zorgverlener ook wordt betaald. Wij kunnen uw zorgverlener alleen betalen als de verzekeraar de declaratie goedkeurt. Uw zorgverzekeraar kan de declaratie weigeren, bijvoorbeeld als het bedrag hoger is dan het budget dat u nog heeft. Wij sturen u dan een brief waarin staat waarom de declaratie niet is uitbetaald
  • Uw zorgverlener mag alleen het gewerkte aantal uren declareren. Heeft uw zorgverlener een arbeidsovereenkomst? Dan mag uw zorgverlener ook ziekte-uren declareren
  • Heeft u vóór 2015 een overeenkomst afgesloten met een vast maandloon? Dan mag dit vaste maandloon blijven doorgaan