Remigratie-uitkering aanvragen

Lees hoe u een remigratie-uitkering kunt aanvragen.

  1. Bekijk de voorwaarden

    Kijk eerst of u een remigratie-uitkering kunt krijgen.

  2. Vul het formulier in

    Voldoet u aan de voorwaarden? Dan kunt u een remigratie-uitkering aanvragen. 

    Download het formulier. U kunt het formulier daarna op uw computer invullen met Acrobat Reader. 

  3. Stuur de bewijzen mee

    Bij de aanvraag vragen wij u bewijzen mee te sturen. In ieder geval een kopie van uw paspoort en van het paspoort van andere personen die met u meeverhuizen. Soms vragen wij u om meer bewijzen. Of dit nodig is hangt af van uw situatie.

  4. Stuur de aanvraag op

    Stuur uw aanvraag en de bewijzen naar:

    Sociale Verzekeringsbank
    Postbus 18002
    3501 CA Utrecht

Vraag een DigiD aan voordat u vertrekt

Vraag vóór uw vertrek uit Nederland een DigiD aan. Na vertrek kan het vaak niet meer. Met uw DigiD kunt u via Mijn SVB uw zaken makkelijk regelen. U kunt bijvoorbeeld een wijziging doorgeven of een document digitaal naar ons sturen. Wilt u inloggen op Mijn SVB? Ga naar ' Inloggen' en kies hoe u wilt inloggen.

Post digitaal ontvangen

Kies voor de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus. Daarin ontvangt u uw post van ons en ook van andere Nederlandse overheidsinstanties. Dit regelt u met uw DigiD op de website mijn.overheid.nl.

Hulp bij de aanvraag

Wilt u hulp bij het invullen van de aanvraag? Neem dan contact op met het Nederlands Migratie Instituut (NMI). Zij helpen u kosteloos met invullen.

Logo Your Europe
Deze pagina is onderdeel van een kwaliteitsnetwerk van de Europese Unie

Laatste check: 1 september 2022