Remigratie-uitkering aanvragen

Voor uw aanvraag heeft u bewijzen nodig. U heeft bijvoorbeeld altijd een kopie nodig van uw paspoort. Maar ook van het paspoort van andere personen die met u meeverhuizen. Soms heeft u meer bewijzen nodig. Dat hangt af van uw situatie.

Vraag uw remigratie-uitkering aan in 4 stappen

  1. Stap 1 Vraag een DigiD aan voordat u vertrekt

    Vraag vóór uw vertrek uit Nederland een DigiD aan. Na uw vertrek is dit niet altijd mogelijk. Met uw DigiD kunt u via Mijn SVB uw zaken eenvoudig regelen. U kunt bijvoorbeeld een wijziging in uw situatie doorgeven of een document digitaal aan ons opsturen.

  2. Stap 2 Vul het aanvraagformulier in

    Download het aanvraagformulier en print het uit. Of bel ons op telefoonnummer 071 512 90 40, dan sturen wij u een aanvraagformulier toe.

    Wilt u hulp bij het invullen van de aanvraag? Neem dan contact op met het Nederlands Migratie Instituut (NMI). Zij helpen u kosteloos met invullen.

  3. Stap 3 Stuur bewijzen mee

    Stuur met uw aanvraag bewijzen mee. Stuur ons altijd een kopie van uw paspoort. En van het paspoort van andere personen die met u meeverhuizen.
     
    Welke bewijzen u nog meer nodig heeft leest u bij 'Kijk welke bewijzen u nog meer nodig heeft'.
  4. Stap 4 Stuur het aanvraagformulier naar ons op

    Stuur het aanvraagformulier naar:

    Sociale Verzekeringsbank
    Postbus 18603
    3501 CR Utrecht

Post digitaal ontvangen

Kies voor de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus. Daarin ontvangt u uw post van ons en ook van andere Nederlandse overheidsinstanties. Dit regelt u met uw DigiD op mijn.overheid.nl.