Veelgestelde vragen over Mijn SVB

Kies een vraag en lees het antwoord op deze vraag.

Bij 'Statusoverzicht' ziet u alle berichten die u de laatste 6 maanden via Mijn SVB heeft gestuurd. Er staat ook of uw bericht in behandeling is of verwerkt.

Wilt u voor uw eigen administratie een bevestiging van een wijziging? Dat kan ook. Bij het doorgeven van een wijziging krijgt u een overzicht van wat u heeft ingevuld. Controleer dit overzicht en verstuur uw wijziging. U kunt dan kiezen voor opslaan of printen van het overzicht.

Ja, dat kan. Maak een schermafdruk van de pagina en bewaar deze in een document van een tekstverwerkingsprogramma. Hoe doet u dat?

Met een Windows-pc

Houd de pagina groot in beeld. Dit heet volledig scherm. Houd de Alt-toets ingedrukt en druk op de toets PrintScreen. Ga daarna naar Word of een zelfde soort programma en plak de schermafdruk door de Ctrl-toets ingedrukt te houden en dan op de toets 'v' te drukken.

Met een Mac

Houd de pagina groot in beeld. Dit heet volledig scherm. Houd de toetsen Command (Cmd of ⌘) en Shift allebei ingedrukt en druk op de toets ‘3’. Ga daarna naar Word of een soortgelijk programma en plak de schermafdruk door de Command-toets ingedrukt te houden en dan op de toets 'v' te drukken.

Met een tablet of smartphone

Een schermafdruk wordt ook wel een screenshot genoemd. U maakt een screenshot met een combinatie van een paar knoppen. Dit verschilt per soort tablet of smartphone. Uw screenshot wordt meestal opgeslagen bij afbeeldingen of foto's.

U kunt tot 20 documenten uploaden en deze via Mijn SVB naar ons sturen. De documenten mogen bij elkaar niet groter zijn dan 8 MB. En het formaat moet jpg, jpeg of pdf zijn.

Gaat u documenten uploaden? Dan moet Javascript ingeschakeld zijn op uw browser. Meestal is dit zo. En anders zal uw browser vragen om het te installeren.

U kunt Mijn SVB gebruiken met de nieuwste versie van een browser. Wilt u er zeker van zijn dat u de nieuwste versie gebruikt? Stel uw computer, tablet of telefoon zo in dat er een automatische update plaatsvindt. 

Problemen en foutmeldingen

Kies een onderwerp waarover u meer wilt weten:

Blijft u 15 minuten in hetzelfde scherm? En heeft u niet gekozen voor een knop ‘terug’, ‘volgende’, ‘uploaden’ of ‘verzenden’? Dan wordt u vanzelf uitgelogd. Gegevens die u heeft ingevuld worden niet vanzelf opgeslagen.

Moet u veel typen? Dan kunt u dit in een apart document typen en later uploaden

U kunt uw rekeningnummer alleen via Mijn SVB wijzigen als u op 1 van de volgende manieren inlogt:

  • de DigiD app 
  • uw DigiD met sms-controle
  • een Europees erkend inlogmiddel

Gaat het om kinderbijslag? Hou er dan rekening mee dat alleen de persoon die onze post ontvangt een wijziging kan doorgeven. Bent u de partner, dan kunt u dus geen wijziging doorgeven via Mijn SVB.

Kijk voor meer informatie op ‘Wijziging rekeningnummer via Mijn SVB’.

Misschien is er een storing. U ziet dan een melding op onze website. Ziet u geen melding? Kijk dan op de pagina 'Werkt Mijn SVB op mijn computer, tablet of telefoon'. 

Heeft u een probleem met uw DigiD? Ga dan naar de website van DigiD.

U vindt meer informatie over DigiD op de website van DigiD.

Er kunnen verschillende redenen zijn: 

  • De AOW is al aangevraagd. Wilt u nog informatie toevoegen aan uw aanvraag? Dan kunt u dit doen via ‘Vraag of mededeling’ 
  • U heeft te lang gewacht met aanvragen via Mijn SVB. Dit moet binnen 3 maanden nadat u de brief heeft ontvangen. Daarna kan het alleen met een aanvraagformulier op papier 
  • U heeft per ongeluk ingelogd met de DigiD van uw partner. U kunt alleen aanvragen met uw eigen DigiD

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw SVB-kantoor.

Veiligheid op Mijn SVB

Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Of dat nou bij de overheid is, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. Geef uw code en inloggegevens nooit aan anderen. 

Wilt u dat iemand anders uw zaken online voor u regelt? Dan kunt u iemand hiervoor machtigen.

Informatie gaat bij ons via een beveiligde verbinding. U herkent een beveiligde verbinding aan het slotje in uw browser. Klik op het slotje, dan ziet u aan het certificaat dat de verbinding veilig is. Andere personen kunnen de gegevens dan niet onderscheppen en bekijken.

Kies voor 'Uitloggen'. Log altijd uit. 

Vergeet u uit te loggen en kan iemand anders bij de computer, tablet of telefoon? Bijvoorbeeld omdat u een computer gebruikt in de bibliotheek? Dan zou iemand anders uw gegevens kunnen inzien en wijzigen.