OBR

Vragen over Mijn SVB

Hier staan de meest gestelde vragen over Mijn SVB.

Hoe werkt het?

Klik op de vraag om het antwoord te lezen.

  • Hoe werkt Mijn SVB?

    U kunt inloggen via Mijn SVB door te klikken op 'Log in met DigiD'.

    Met Mijn SVB kunt u via internet wijzigingen doorgeven, uw gegevens raadplegen of een aanvraag indienen. U hoeft dan dus niet een papieren formulier te gebruiken. U kiest wat u wilt doen. Op het scherm krijgt u een formulier waar bekende gegevens al zijn ingevuld. U beantwoordt de nog openstaande vragen. Vervolgens kunt u de ingevulde gegevens controleren en direct verzenden. Een wijziging of aanvraag doorgeven via internet is snel, gemakkelijk en veilig, want u gebruikt daarvoor DigiD (uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord van de overheid).

    Voor het wijzigen van uw rekeningnummer gebruikt u DigiD met een extra sms-controle of de DigiD app.

  • Kan ik mijn gegevens bekijken?

    U kunt actuele gegevens over uw uitkering of pensioen bekijken in Mijn SVB.
    Zo kunt u bijvoorbeeld zien wanneer u de volgende betaling ontvangt. Of u kunt de specificatie van uw vorige AOW-betalingen bekijken. Wijzigingen van uw gegevens ziet u de volgende dag in Mijn SVB.

    In Mijn SVB ziet u een deel van de actuele gegevens. Het is niet mogelijk om alle informatie te tonen. Mocht u meer gegevens willen inzien, dan kunt u op afspraak uw complete dossier bekijken bij uw SVB-kantoor.

  • Is mijn computer geschikt voor Mijn SVB?

    Mijn SVB werkt op Windows computers en Apple computers. Zorg voor een recente versie van uw webbrowser om goed toegang te krijgen tot Mijn SVB. Stel uw computer bijvoorbeeld zo in dat er automatische updates plaatsvinden.

    U krijgt toegang tot Mijn SVB met de volgende webbrowsers:

    • Internet Explorer (versie 11 of hoger)
    • Mozilla Firefox (versie 4.0.1 of hoger)
    • Safari (versie 10 of hoger)
    • Google Chrome (versie 61 of hoger).

    Heeft u een andere of oudere webbrowser? Dan kunnen wij niet garanderen dat Mijn SVB goed werkt.

  • Is het voor alle regelingen mogelijk om met Mijn SVB een wijziging door te geven?

    U kunt met Mijn SVB wijzigingen doorgeven voor uw:

    • Kinderbijslag
    • AOW-pensioen
    • Nabestaandenuitkering Anw
    • Vrijwillige Verzekering
  • Kan ik mijn gegevens veilig doorgeven?

    Nadat u met uw DigiD heeft ingelogd, krijgt u de informatie via een beveiligde verbinding. De beveiligde verbinding herkent u aan het slotje in uw browservenster. Klikt u op het slotje, dan krijgt u het certificaat te zien, dat garandeert dat de website ook echt hoort bij de organisatie die u bezoekt. Dit certificaat is uniek en niet na te maken.

    Hoe logt u uit?

    U blijft een beperkte tijd ingelogd en u kunt zelf weer uitloggen als u klikt op ‘Uitloggen’. Verder werkt het net als met een PIN-code: u mag aan niemand uw DigiD verstrekken. En niemand mag er naar vragen. Het is uw eigen persoonlijke code.

  • Hoe kan ik zien dat een wijziging bij de SVB is binnengekomen?

    U krijgt geen aparte ontvangstbevestiging per e-mail of papier. Van iedere wijziging die u doet krijgt u wel een overzicht als bevestiging op het scherm. En u kunt na het versturen van de complete wijziging het overzicht printen met de printknop die dan in beeld verschijnt.

  • Heeft u een vraag over DigiD?

    Bekijk de meest gestelde vragen over DigiD op de site van DigiD.