AOR

Kunt u opnieuw aanvragen?

Heeft u nieuwe gegevens of zijn er nieuwe omstandigheden, dan kunt u altijd opnieuw aanvragen. Als u wilt weten of het zinvol is om opnieuw aan te vragen kunt u contact met een medewerker van ons bureau cliëntenservice (tel. +31 (0)71 535 6888.

Opnieuw aanvragen als uw oorlogservaringen niet zijn bevestigd

Als wij geen bevestiging van de relevante gebeurtenissen hebben gevonden betekent dit niet dat wij uw verhaal niet geloven, maar dat wij uw aanvraag moesten afwijzen. Van deze afwijzing heeft u in dat geval een beschikking ontvangen. Opnieuw aanvragen kan zinvol zijn als u bijvoorbeeld een getuige heeft gevonden die uw oorlogservaringen uit eigen waarneming kan bevestigen.

Opnieuw aanvragen als er sprake is van niet eerder aangegeven gezondheidsklachten of verergering van het oorlogsletsel

Als uw aanvraag is afgewezen omdat uw letsel niet door de oorlog is voortgekomen of onvoldoende was om in aanmerking te komen voor een uitkering of bijdrage in kosten, kunt u opnieuw aanvragen als er sprake is van niet eerder beoordeelde gezondheidsklachten of van een verergering van het oorlogsletsel. In de praktijk kunnen vooral geestelijke gezondheidsklachten nog op latere leeftijd verschijnen. Nieuwe lichamelijke klachten zijn meer dan 60 jaar na de oorlog meestal een gevolg van ouderdom of slijtage.

Uw uitkering komt niet tot betaling

Als uw uitkering niet tot betaling komt kunt u verzoeken om een nieuwe berekening als uw inkomen daalt.